5 Syytä – Miksi yritykselläsi tulee olla kotisivut

Uskallan väittää, että jokaisella yrityksellä pitäisi olla omat kotisivut. Oli kyseessä pieni tai suuri yritys, on kotisivujen hyödyt kiistattomat. Kotisivut luovat yrityksellesi uskottavuutta, jota asiakkaat arvostavat. Listasimme 5 tärkeintä syytä – Miksi yritykselläsi tulisi olla kotisivut.

 

 

1.    Asiakkaat ovat verkossa

Yrityksesi tulee olla siellä missä asiakkaatkin, tänä päivänä se on verkossa. Kotisivut palvelevat niin olemassa olevia asiakkaita kuin uusiakin. Kilpailu monilla aloilla on kovaa ja vaihtoehtoja riittää, pienen yrityksen on helpompi kilpailla verkossa. Kalliit mainoskampanjat eivät ole pienyrittäjälle aina mahdollisia eivätkä edes järkeviä. Kotisivujen ylläpito taas on melko edullista, olisikin älytöntä jättää tämän markkinointikanavan potentiaali käyttämättä.

 

” Kilpailu on helpompaa verkossa ”

 

2.    Kotisivut palvelevat ympäri vuorokauden

Voit ajatella laadukkaita kotisivuja myyntiedustajanasi. Ne tarjoavat asiakkaille yrityksesi palveluja kellosta, viikonpäivästä tai sijainnista riippumatta. Ihmiset ovat kiireisiä ja haluavat löytää vastaukset kysymyksiinsä silloin kuin heille itselle sopii, tällöin he löytävät yrityksesi tarjonnan kotisivuiltasi.

 

3.    Kotisivut asiakaspalvelukanavana

Verkkosivuilla rakennetaan yrityksen asiantuntijuutta ja luodaan uskottavuutta. Yrityksesi voi löytää uusia asiakkuuksia esimerkiksi jo olemassa olevan asiakaskuntasi suositteluiden myötä. Näinä päivinä yrityksestäsi kiinnostunut asiakas avaa ensimmäisenä netin ja tutustuu tarjontaan tätä kautta. Google on maailman käytetyin hakukone ja tämän takia kotisivujen hakukoneoptimointi on erityisen tärkeää, jotta potentiaaliset asiakkaat löytävät tiensä yrityksesi palveluiden pariin. Jollei yritykselläsi ole löydettäviä kotisivuja voit menettää asiakkaan ja hyvin todennäköisesti näin käykin. Jos taas asiakas löytää kotisivuillesi ja nämä tarjoavat vastauksen hänen ongelmaansa, esittelet tuotteita tai palveluitasi kattavasti, on erittäin todennäköistä, että tästä syntyy asiakassuhde.

 

” Jollei yritykselläsi ole löydettäviä kotisivuja, voit menettää asiakkaan ”

 

Tiedollisen ja ratkaisukeskeisen sisällön lisäksi on kotisivuilta hyvä löytyä myös asiakkaan tunteisiin vetoavaa sisältöä. Hyvänä esimerkkinä konkreettiset asiakaskertomukset ja referenssit. Ei riitä, että yrityksellä vain on kotisivut, vaan niiden tulee olla hyvät, niin sisällöllisesti kuin teknisestikin. Tässä yrityksiä auttaa alan ammattilaiset. Digipuun referensseihin pääset tutustumaan tästä.

Kotisivujen yksi tärkeimmistä tavoitteista on asiakkaiden yhteydenotot ja siksi tästä onkin tehtävä mahdollisimman helppoa ja vaivatonta.

 

4.  Kotisivut ovat yrityksen digitaalisen markkinoinnin perusta

Maailma digitalisoituu kovaa vauhtia. Kotisivujen tarkoitus on vastata kävijöiden kysymyksiin ja samalla kerätä yrityksellesi potentiaalisten asiakkaiden yhteystietoja kohdennettua markkinointia varten. Kohdennettu sähköpostiviestintä jo valmiiksi kiinnostuneelle asiakkaalle voi olla ratkaiseva peliliike, joka saa hänet valitsemaan juuri sinun yrityksesi. Tarkoitus on myös asiakkaan ohjaaminen oikeaan paikkaan, sosiaalisen median tililtä kotisivuille ja toisin päin.

 

” Kotisivujen tarkoitus on vastata kävijöiden kysymyksiin ”

 

Kotisivut ovat aina yrityksen omat, niiden sisällöstä vastaa yritys itse tai heidän valtuuttamansa alan osaaja. Julkaisut esimerkiksi sosiaalisessa mediassa, vaikka ne olisivatkin yrityksen omassa profiilissa, ovat alttiita palveluntarjoajan muutoksille. On helppo luoda kotisivuille tavoitteet ja seurata niiden toteutumista analytiikan avulla, tämä on yksi digitaalisuuden tuomista upeista mahdollisuuksista.

 

5. Kotisivut vs. Some

Tarvitseeko yritys molemmat vai riittääkö jompikumpi? Vastaus = molemmat! Kotisivujen tarjoamat hyödyt asiakkaille ovat laajemmat, kuin Facebookin tai Instagramin. Sosiaalista mediaa väheksymättä. Kotisivut ja some aktiivisuus eivät poissulje toisiaan vaan päinvastoin, fiksusti käytettyinä toimivat toisiaan tukien. Hyvät toimivat kotisivut ja aktiivisuus sosiaalisessa mediassa tavoittaa potentiaaliset asiakkaat varmimmin. Asiakassuhteiden ylläpito esimerkiksi Facebookin kautta on rentoa ja tavoittaa kohteensa yleensä melko nopeasti. Mainonta Facebookissa on edullista ja toimivaa, sen tavoitteena on tuoda kävijöitä kotisivuillesi ja täten saavuttaa asiakkuuksia.

 

Laadukas ja relevantti sisältö, tekninen toimivuus, visuaalisuus ja hakukoneoptimointi – kun kotisivusi omaavat nämä piirteet, on yrityksesi digitaalinen näkyvyys vahvalla pohjalla. Laadukkailla kotisivuilla vakuutat asiakkaat omasta osaamisestasi, hankit lisää yhteydenottoja ja asiakkaita yrityksellesi, tarjoat heille kiinnostavaa sisältöä ja kasvatat myyntiä. Kotisivujen tuottamat hyödyt ja tulokset ovat merkittäviä yrityksesi liiketoiminnalle. Digipuu tarjoaa monipuolista ja ammattitaitoista apuaan yrityksille. Palveluihin kuuluu kotisivujen ja verkkokaupan suunnittelu sekä kokonaisvaltaisen brändin ja ilmeen luonti yrityksesi liiketoiminnalle. On myös hyvä muistaa, että toimivat kotisivut vaativat säännöllistä päivittämistä. Viestintä, sisällöllinen tuottaminen sekä sivuston tietoturva-asiat, Digipuu tarjoaa asiakkailleen tukea myös näihin.

Ole rohkeasti yhteydessä, suunnitellaan yhdessä juuri sinun tarpeisiisi sopiva paketti!

Uusi taimi syntynyt

DigiPuu on päässyt kevään aikana kylvämään uusia digipuita sekä laittamaan kädet multaan myös konkreettisesti. On ollut mukavaa taas tutustua uusiin ihmisiin ja yrityksiin, jolloin itsekin pääsee oppimaan paljon uutta.

Vauvalomaa

Suurin muutos taitaa kuitenkin olla henkilökohtaisella puolella, kun perheeseemme syntyi uusi jäsen hetki sitten. Tämän myötä kesä meneekin keskittyen pienen vauvan hoitoon toki unohtamatta olemassa olevia asiakkaita.

Uusia asiakkuuksia ja projekteja otan mielelläni vastaan taas loppuvuodesta.

Oikein lämmintä kesää kaikille!